Jajka faszerowane z cebulką i suszonymi pomidorami




Zawsze byłam takim dziwnym dzieckiem, że uwielbiałam ugotowane białko jajka, ale żółtka nie znosiłam. W sumie nadal żółtko to nie jest mój ulubiony smak, ale już tak bardzo nim nie gardzę. Wciąż jednak dużo bardziej smakują mi potrawy z jajek, w których żółtko jest raczej "przemycone" niż wyeksponowane. Tym charakteryzują się właśnie faszerowane jajka :)



Składniki:
  • 10 jajek
  • 1 pęczek szczypiorku
  • 1/2 cebuli
  • 1/2 słoika suszonych pomidorów
  • 1 łyżka majonezu
  • 1 łyżka masła
  • sól i pieprz do smaku


Przygotowanie:
  1. Jajka gotujemy na twardo, studzimy i obieramy ze skorupek.
  2. Przekrajamy je na pół wzdłóż.
  3. Żółtka przekładamy do miski, a białka odkładamy na talerz.
  4. Cebulkę drobno siekamy i szklimy na rozgrzanym maśle.
  5. Pomidory odsączamy z oleju i drobno siekamy.
  6. Szczypiorek drobno siekamy.
  7. Do miski z żółtkami dodajmy zeszkloną cebulkę, posiekane pomidory i szczypiorek, majonez.
  8. Wszystko razem dokładnie mieszamy - najłatwiej rozgniatać widelcem.
  9. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
  10. Powstały farsz nakładamy łyżką do dziurek w białkach.


Smacznego!




Komentarze

Popularne posty