Kurczak w sosie orzechowym




Uwielbiam indyjską kormę, czyli kurczaka w sosie z orzechów nerkowca - ma delikatny, słodki smak. To zdecydowanie moje ulubione danie w indyjskich restauracjach. Postanowiłam przygotować coś w podobnym stylu, tylko zamiast orzechów nerkowca, wykorzystałam smak orzeszków ziemnych. Wyszło przepysznie!


Z podanych składkinów przygotowałam 4 porcje kurczaka.

Składniki:
  • 3 piersi z kurczaka
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 1 szklanka mleka roślinnego lub krowiego
  • 2 łyżki masła orzechowego
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • 1 łyżeczka miodu
  • sok z 1/2 cytryny
  • 1/2 łyżeczki soli
  • szczypta chili
  • opcjonalnie natka pietruszki do dekoracji

Przygotowanie:

1.   Kurczaka kroimy w kostkę.
2.   W misce łączymy ze sobą: olej, sos sojowy, słodką paprykę, chili, sól i czosnek przeciśnięty przez praskę.


3.   Wkładamy kawałki kurczaka do marynaty, dokładnie mieszamy i odstawiamy do lodówki na min. 30 minut (u mnie stał całą noc).


4.   Rozgrzewamy woka lub dużą patelnię (bez dodatku oleju) i podsmażamy kurczaka.
5.   Paprykę kroimy w drobną kostkę i dodajemy do kurczaka - smażymy kilka minut.


6.   Dodajemy mleko, masło orzechowe i miód.


7.   Zmniejszamy moc palnika i podgrzewamy do momentu, aż sos się lekko zredukuje i nabierze odpowiedniej konsystencji.
8.   Dodajemy sok wyciśnięty z 1/2 cytryny.
9.   Doprawiamy do smaku solą i chili.


Kurczaka podajemy z białym ryżem. Po wierzchu można posypać posiekaną natką pietruszki.


Smacznego!




Komentarze

Popularne posty