Chiński kurczak gongbao




Zawsze wydawało mi się, że smaki chińskiej lub tajskiej kuchni są nie do odtworzenia w domu, a już na pewno nie z produktami ogólnodostępnymi w sklepach. Mimo, że uwielbiam te dania, jadłam je tylko w restauracjach. Ostatnio postanowiłam podjąć próby ich samodzielnego przygotowania, a efekty były niesamowite! Okazało się, że dania chińskie i tajskie są bardzo proste w przygotowaniu, a smak naprawdę przypomina te z restauracji.
Kurczaka gongbao jadłam już nie raz, a ostatnio trafiłam na przepis od Jasmin Gotuje, który na maksa mnie zainspirował - cały film możecie objrzeć na jej kanale YouTube. Polecam! :)
Nieco zmodyfikowałam przepis Jasmin, wykorzystując składniki, które akurat miałam w domu. Wyszło pysznie!


Z podanych składników przygotowałam 5 porcji kurczaka gongbao.

Składniki:
  • 500 g piersi z kurczaka
  • 2 marchewki
  • 2 ziemniaki
  • 1 czerwona papryka
  • 1/2 cukinii
  • 1/2 cebuli
  • 3 ząbki czosnku
  • 4 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżka ketchupu
  • 1,5 łyżeczki cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka przyprawy do kurczaka
  • 1 łyżeczka mielonego imbiru
  • 1 szczypta chili
  • 2 łyżki oleju
  • 1/2 szklanki orzeszków ziemnych niesolonych
  • sól do smaku

Przygotowanie:

1.   Kurczaka kroimy w kostkę.
2.   Wkładamy kawałki kurczaka do miski, dodajemy 2 łyżki sosu sojowego, przyprawę do kurczaka i pół łyżeczki soli - mieszamy i odstawiamy do lodówki najlepiej na całą noc.


3.   Dodajemy do kurczaka jajka i łyżkę mąki ziemniaczanej - dokładnie mieszamy i odstawiamy do lodówki na 15 minut.
4.   Marchewki i ziemniaki obieramy i kroimy w małą kostkę.


5.   Cebulę kroimy w piórka, a czosnek siekamy.
6.   W woku lub na dużej patelni rozgrzewamy 1 łyżkę oleju.
7.   Podsmażamy kurczaka z wierzchu - tak, żeby w środku był jeszcze lekko surowy.


8.   Zdejmujemy kurczaka z woka.
9.   W woku rozgrzewamy 1 łyżkę oleju - szklimy ceulę z czosnkiem i łyżeczką imbiru.


10. Dodajemy marchewki i ziemniaki - smażymy 2-3 minuty.


11. Dodajemy 2 łyżki sosu sojowego i szczyptę soli - smażymy jeszcze ok. 7-8 minut.
12. Cukinię i paprykę kroimy w kostkę.


13. Do woka dodajemy paprykę, cukinię, podsmażonego kurczaka, ketchup, cukier i chili.


14. Smażymy do momentu, aż kurczak i ziemniaki przestaną być surowe.
15. Dodajemy orzeszki ziemne i wszystko razem mieszamy.
16. W razie potrzeby doprawiamy solą lub sosem sojowym.

Kurczaka najlepiej podawać z ryżem, ale równie dobrze smakuje też z chińskim makaronem.


Smacznego!




Komentarze

Popularne posty