Spaghetti z tuńczykiem, papryką i mozzarellą




Całkiem niedawno odkryłam, że obecność w domu makaronu spaghetti otwiera niezliczone mozliwości kulinarne! Próbowałam już je przyrządzić w różnych wersjach aglio olio, zmieniając dodatki i mam kilku swoich faworytów - to jeden z nich ;)


Z podanych składników przygotowałam 2 porcje.

Składniki:

  • 200 g suchego makaronu spaghetti
  • 1 mała puszka tuńczyka w sosie własnym
  • 2 łyżki oleju z dodatkiem chilli (może być tez zwykły lub oliwa)
  • 6 dużych ząbków czosnku
  • 1/2 czerwonej papryki
  • 1 opakowanie mozzarelli w zalewie
  • chilli w płatkach lub mielone (ja używam płatków w młynku)
  • sól do smaku

Wskazówka:

Przy tym daniu ważna jest szybkość, dlatego należy wykonywać czynności sprawnie,żeby makaron nie leżał zbyt długo na sitku i nie ostygł, a czosnek nie spalił się na patelni. Ja zawsze robię tak: odmierzam potrzebną ilość makaronu i podpalam gaz pod garnkiem. Dopóki woda się nie zagotuje, kroję czosnek i paprykę. W momenci, gdy wrzucam makaron na wrzątek, podpalam gaz pod patelnią z olejem i gdy się nagrzeje wrzucam na nią składniki. Smażę wszystko maksymalnie tyle czasu, ile gotuje się makaron.


Przygotowanie:
  1. Nastawiamy wodę na makaron i gotujemy go al dente (ok 7 minut).
  2. Czosnek rozgniatamy nożem i kroimy w plastry.
  3. Paprykę kroimy w drobną kostkę.
  4. Tuńczyka odsączamy z zalewy.
  5. Mozzarellę kroimy w drobną kostkę.
  6. Na dużej patelni rozgrzewamy olej.
  7. Na olej wrzucamy czosnek, paprykę i chilli, doprawiamy solą do smaku.
  8. Smażymy ok. 5 minut, po czym dodajemy tuńczyka.
  9. Odcedzamy makaron i dodajemy go na patelnię.
  10. Mieszamy wszystko dokładnie i nakładamy na talerze.
  11. Po wierzchu posypujemy mozzarellą.

Jeśli lubicie bardziej wyraziste smaki, możecie mozzarellę zastąpić parmezanem.


Smacznego!



Komentarze

Popularne posty