Polędwiczki wieprzowe w sosie musztardowo-śmietanowym




Bardzo lubię przyrządzać polędwiczki wieprzowe. Są łatwe do zrobienia, nie wymagają długiej obróbki i można je podać na wiele sposobów. Zazwyczaj piekłam je przez długi czas w niskiej temperaturze albo smazyłam małe kotleciki w panierce. Czasem zrobiłam gulasz. Tym razem dodałam do nich musztardę francuską i śmietanę. Wyszło przepysznie!


Z podanych składników przygotowałam ok. 3-4 porcje.

Składniki:
  • 1 polędwica wieprzowa
  • 2 łyżki musztardy francuskiej
  • 200g śmietany 18%
  • sól, pieprz i sól ziołowa
  • 2 łyżki oliwy do smażenia
  • natka pietruszki do dekoracji

Przygotowanie:

1.   Polędwicę oczyszczamy z błonek i kroimy na kawałko o grubości ok. 2 cm.
2.   Delikatnie rozbijamy każdy kawałek na niewielki kotlecik.
3.   Posypujemy każdy kotlecik z obu stron solą, pieprzem i solą ziołową.


4.   Na dużej patelni rozgrzewamy oliwę i obsmażamy kotleciki z dwóch stron.


5.   Zdejmujemy mięso z patelni i wlewamy na nią śmietanę.
6.   Dodajemy musztard, dokładnie mieszamy i doprowadzamy do wrzenia.


7.   Doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
8.   Na patelnię dodajemy mięso, zmniejszamy moc palnika na minimum i podgrzewamy jeszcze przez ok. 3 minuty.




Polędwiczki doskonale smakują z makaronem. Po wierzchu można posypać posiekaną natką pietruszki.


Smacznego!



Komentarze

Popularne posty