Spaghetti polsko-włoskie




Prawdziwe włoskie receptury na spaghetti bolognese nie zawierają w sobie mięsa. Niewyobrażalne, prawda? ;) Dlatego właśnie w wielu miejscach pojawia się spaghetti "ala  bolognese" z mięsem.
Ja do mojej interpretacji dodałam jeszcze pieczarki i odrobinę cukru. Nie mam pojęcia, jak wiele ma to wspólnego z bolognese, ale jest to typowo "moja" wariacja i jest pyszna :)


Składniki:
  • 500g mięsa mielonego z łopatki wieprzowej
  • 1 opakowanie makaronu spaghetti
  • 1 butelka passaty pomidorowej
  • 1 garść pieczarek
  • 1 cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 1 łyżeczka suszonej bazylii
  • 1 łyżeczka brązowego cukru
  • oliwa z oliwek do smażenia
  • sól
  • pieprz
  • ser żółty do posypania

Przygotowanie:

1.   Mięso smażymy na oliwie, dodając sól i pieprz do smaku.
2.   Przekładamy usmażone mięso do garnka.
3.   Na patelni rozgrzewamy kolejną porcję oliwy, szklimy cebulę i podsmażamy pieczarki.



4.   Przekładamy cebulę i pieczarki do garnka z mięsem.
5.   Zalewamy passatą i doprowadzamy do wrzenia.
6.   Dodajemy przeciśnięty przed praskę czosnek, cukier, bazylię, oregano oraz sól i pieprz do smaku.


7.   Całość dusimy ok. 15-20 minut.
8.   Podajemy z makaronem spaghetti, który wcześniej posypujemy startym żółtym serem, a następnie polewamy mięsnym sosem.
Danie można udekorować świeżymi listkami bazylii.
Z podanych składników wychodzi ok. 5 porcji.

Smacznego!



Komentarze

Popularne posty